Rząd brytyjski zadeklarował, że dadzą funduszom transportowym inwestycje w pojazdy niskoemisyjne, paliwa alternatywne i technologie nie zanieczyszczające środowiska.

Dostaję w tym miesiącu znaczną wiadomość dla przewoźników i matki: rząd brytyjski zapowiedział, że będą dofinansowywać finansowanie dla pojazdów o niskim poziomie emisji. Jeszcze lepiej, polityka ta zawiera obecnie HGV. To prawda, można w końcu jeździć po przyjaznej dla środowiska ciężarówce i uwolnić się od zwykłej krytyki, jaką otrzymują HGV za zanieczyszczenie planety.

Dlaczego pakiet został umieszczony na swoim miejscu?

To bardzo ekscytująca wiadomość – niektórzy mogą powiedzieć, że to także czas. Jestem pewien, że sektor transportu drogowego jest obecnie nieco sfrustrowany przez rząd, który krytykował Heavy Good Vehicles za produkcję cząstek stałych i CO2, ale nie finansował pojazdów zróżnicowanych pod względem paliwa w przemyśle komercyjnym i transportowym. Wielu uważa, że ​​nie wykazały wystarczającej pomocy dla przewoźników lub kierowców, skupiając się prawie wyłącznie na samochodach prywatnych. Na szczęście to wszystko się zmienia. Rząd przyznał, że kierowcy HGV napotykają na te same zmagania co kierowcy, jeśli chodzi o zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Z tego powodu przemysł frachtowy otrzyma obecnie część 500 milionów funtów na inwestycje w pojazdy o ultra niskim poziomie emisji. Niech obchodzą uroczystości!

Pakiet Finansowania

  • Ile rząd zainwestuje?

Zacznijmy od pytania na usta każdego z nas: ile będzie sektora transportu towarowego? Cóż, w komunikacie stwierdzono, że na okres 2015-2020 zostanie przeznaczonych 4 miliony funtów, aby pomóc branży transportowej.

  • Jakie są cele programu?

Wydaje się, że jest to oczywista odpowiedź, ale głównym celem tej pomocy finansowej jest zapewnienie przewoźników i kierowców pojazdów o niskim poziomie emisji. FTA chce ograniczyć emisje poprzez inwestycje w alternatywne paliwa i technologie, takie jak gaz i biotop, zamiast oleju napędowego. Uważają, że gaz jest najbardziej wykonalną i najbardziej praktyczną alternatywą dla paliwa, która pomoże zmniejszyć emisję zanieczyszczeń.

  • W jaki sposób finansowanie zostanie przydzielone?

Pomoc finansowa będzie nadal wspierać pojazdy typu ultra-low emission. Jednak dodatkowe 4 miliony funtów, które zostały obecnie zarezerwowane dla branży transportowej, pomogą przewoźnikom i kierowcom być bardziej ekologicznymi na dwa sposoby: poprzez finansowanie infrastruktury tankowania gazu i inwestowanie w 3,5 tony pojazdów o niskim poziomie emisji.

Jak wspomniałem, gaz jest najbardziej realną alternatywą dla oleju napędowego i paliwa. Pierwszy z nich nie był zbytnio używany w przeszłości, ponieważ poważny brak infrastruktury tankowania publicznego, a nie dlatego, że jest gorszy od oleju napędowego. Rynek po prostu nie mógł stanąć na ziemi. Dzięki finansowemu wsparciu finansowemu, to jednak miejmy nadzieję, że wszyscy się teraz zmienią.

Można również zastanawiać się, dlaczego inwestycja w cięższe, 3,5 tony pojazdów o niskim zużyciu paliwa jest tak istotna. Choć już mamy ekologiczne samochody dostawcze, ciężarówki o niskim zanieczyszczeniu nie są jeszcze komercyjnie opłacalne, więc te pieniądze pomogą rozwinąć rynek. W ciągu najbliższych pięciu lat mógłbyś prowadzić pojazd ekologicznie przyjazny.